Pipe Rigate met romige champignonsaus

zaterdag, september 19, 2015


Het is weer bijna zover; de bladeren zijn aan het veranderen in het meest prachtige kleurenspel van alle seizoenen, de herfstkleuren. De mensen op straat zijn weer dikkere en gelaagde kleding beginnen te dragen en het regent pijpenstelen. Het duurde even voordat ik de zomer wilde opgeven; ik wilde zo graag nog wat langer genieten van het warme weer en lekkere salades al-fresco eten. 


Toch ben ik langzaam aan het wennen dat de herfst alweer zo snel voor de deur stond en geniet ik oprecht van ons huis die gevuld is met brandende kaarsjes, en natuurlijk de lange avondwandelingen in het donker. En het beste van de herfst? Samhain natuurlijk!

Komt de herfst, dan komt het pompoenseizoen - en natuurlijk heel veel comfort foods! Dat laatste is precies wat ik de laatste tijd zo graag eet. Ik had een lange dag en ik wilde niet zo lang in de keuken staan, en het onderstaande gerecht was precies wat ik nodig had.

Deze pasta, met romige champignonsaus, is een van mijn favoriete pasta gerechten in de herfst. Het is zo simpel en lekker ... daar moest ik over bloggen.


Ingrediënten 2 personen
  • 100g pipe rigate pasta
  • 1 doosje champignons, gesneden
  • 1 ui, dungesneden
  • 2 teentjes knoflook, gehakt
  • 2 eetlepels boter
  • 1 cup melk
  • 2 eetlepels bloem
  • geraspte parmezaan
  • 1 eetlepel bruschetta topping (gedroogde tomaten en knoflook variant)
  • grof Keltisch zeezout
  • versgemalen zwarte peper

Breng wat water aan de kook met wat zout en olijfolie en voeg er de pasta aan toe. Kook de pasta beetgaar volgens de instructies op de verpakking. Giet het af en doe het terug in de pan.

Verhit in een grote koekenpan wat boter en voeg er de knoflook aan toe. Fruit de knoflook ongeveer 12 seconden en doe er de ui bij. Bak deze tot ze glazig zijn.

Voeg de champignons toe aan de koekenpan en bak ze tot ze zijn geslonken in omvang. Voeg de bruschetta topping toe en roer. Doe er de bloem bij en roer opnieuw. Bak voor ongeveer 3 á 4 minuten op laag vuur en zorg dat alle champignons gecoat zijn. Voeg er langzaam de melk aan toe. De saus wordt wat dikker door de bloem.

Meng de saus met de pasta en breng het op smaak met zout en peper. Voeg er de geraspte parmezaan door en roer.




You Might Also Like

2 reacties

  1. Utterly scrumptious recipe! A slightly plainer version of this dish was an absolute staple for Tony and I when we were first married and dead broke. It was filling, cheap and never failed to warm our tummies. I still make similar mushroom pasta dishes to this day and really, really enjoy them.

    ♥ Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. These kind of dishes are also our meals to go to when the end of the month is nearing.They never fail and it never bores.

      Verwijderen

Pinterest

Populaire posts

Volg op Facebook